7 დღიანი კვების რაციონი დიაბეტით დაავადებულებისთვის
Search

7 დღიანი კვების რაციონი დიაბეტით დაავადებულებისთვის



იმისათვის, რომ შაქრიანი დიაბეტით დაავადებულმა ადამიანმა იცხოვროს მშვიდად და თავიდან აიცილოს ჯამრთელობის მდგომარეობის გაუარესება, მან უნდა ისწავლოს სისხლში შაქრის დონის მართვა. ამისათვის კი აუცილებელია ჯანსაღი დიეტის დაცვა.

სპეციალისტების რეკომენდაციით, დიაბეტის მქონე ადამიანმა დღეში საშუალოდ უნდა მიიღოს 1500-დან 1800 კალორიამდე, თუმცა ეს რაოდენობა დამოკიდებულია ადამიანის აქტიური ცხოვრების დონეზე, მის სქესზე, სიმაღლესა და წონაზე.

ორშაბათი

საუზმე : ერთი კვერცხი პაშოტი და ნახევარი ავოკადო განაწილებული დიაბეტურ პურზე; ერთი ფორთოხალი

სამხარი : 1/3 ჭ. ყავისფერი ბრინჯი, 2/3 ჭ.ბარდა, 1 ჭ. დაჭრილი ისპანახი, ¼ ჭ. პომიდორი, ¼ ჭ. წითელი წიწაკა, 1 ½ კუბიკი ყველი. სალსას სოუსი.

წასახემსებელი : სტაფილო ჰუმუსით

სადილი : 1 ჭ. ლობიო; 1 ½ ჭ. ბოსტნეულის სოუსი (მოამზადეთ ნიორი, სოკო, მწვანილი, ყაბაყი და ბადრიჯანი ერთად), ორი უნცია გატარებული ინდაურის ხორცი, ერთი ნაჭერი ტკბილი ნესვი

წასახემსებელი : კიტრი და ტაჰინი

სამშაბათი

საუზმე : 1ჭ. შვრია, ¾ შავი მოცხარი, 1 უნცია ნუში, 2 ჩ.კ. ჩიის მარცვლები

სამხარი : სალათი - 2 ჭ. ისპანახი, 3 უნცია გრილზე შემწვარი ქათამი, ნუტი (ბარდის ნაირსახეობა) , ½ პატარა ავოკადო, ¾ დაჭრილი მარწყვი, ¼ ჭ. გახეხილი სტაფილო

წასახემსებელი : 1/3 ჭ. ხაჭოში ჩაჭრილი ატამი

სადილი : 2/3 ჭ. კუსკუსი, ½ ჭ. მოთუშული ბადრიჯანი, 2 ჩ.ჭ გამომშრალი პომიდორი, 5 დაჭრილი ზეთისხილი, 1 ჩ.ჭ. ძმრის ბალზამი, ცოცხალი ბაზილიკი.

წასახემსებელი : 1 ვაშლი ორი კოვზი ნუშის კარაქით

ოთხშაბათი

საუზმე : ომლეტი - ერთი მთლიანი კვერცხი, ორი კვერცხის ცილის ომლეტი (ისპანახი, სოკო, წითელი ბულგარული, ავოკადო) ½ ჭ. შავი ბარდა, 1 ჭ. კენკროვანი ხილი.

სამხარი : სენდვიჩი - 2 ნაჭერი დიაბეტური პური, 1 ჩ.კ ბერძნული იოგურტი და 1 ჩ.კ მდოგვი, 3 უნცია კონსერვის ტუნა გახეხილ სტაფილოსთან ერთად, 1 ჭიქა დაჭრილი პოიდორი. 1 ვაშლი

წასახემსებელი : 1 ჭიქა კეფირი

სადილი : ½ ჭიქა სუკოტაში (ჭყინტი სიმინდისა და ლობიოსგან მომზადებული კერძი),  1 ½ უნცია სიმინდი, 1 ჩ.კ კარაქი, 3 უნცია ღორის ხორცის რბილი ნაწილი, 1 ჭიქა მომზადებული ასპარაგუსი, ½ ჭიქა ანანასი.

წასახმსებელი : 20 ც მიწისთხილი, 1 ჭ სტაფილო

ხუთშაბათი

საუზმე : ტკბილი კარტოფილის ტოსტი - სამი ნაჭერი გახუხული, ტკბილი კარტოფილი, 1 უნცია თხის ყველი, ისპანახი, მოყრილი 1 ს.კ სელის მარცვალი

სამხარი : 3 უნცია ღუმელში (ან შამფურზე) შემწვარი ქათამი; 1 ½ ჭიქა უმი ყვავილოვანი კომბოსტო, 1 ჭიქა ახალი, კენკროვანი ხილი.

წასახემსებელი : 1 ჭიქა ნაკლებად ცხიმიანი ბერძნული იოგურტი, ნახევარი ბანანით

სადილი :  2/3 კუინოა, 8 უნცია ტოფუ, 1 ჭ. მომზადებული, ჩინური ნიახურა კომბოსტო,  1 ჭ. ორთქლზე მოხარშული ბროკოლი, 2 ს.კ. ზეითუნის ზეთი. ერთი კივი.

წასახემსებელი : 1 ჭ. ნიახური, 1 ½ ს.კ.  მიწისთხილის კარაქი

პარასკევი

საუზმე : 3 ჭიქა მაღალი ბოჭკოვანობის მქონე მარცვლეული; 1 ჭიქა კენკროვანი ხილი; 1 ჭიქა პტოტეინიანი, უშაქრო სელის რძე.

სამხარი : სალათი - ორი ჭიქა ისპანახი, ¼ ჭ. პომიდორი, 1 უნცია ჩედერის ყველი, 1 მოხარშული კვერცხი, 2 ს.კ იოგურტის დრესინგი, ¼ ჭ. ყურძენი, 1 ჩ.კ გოგრის მარცვლები, ¼ ჭ შემწვარი ნუტი.

წასახემსებელი : 1 ჭ. ნიახური 1 ჩ.კ მიწისთხილის კარაქით.

სადილი : 3 უნცია ორაგულის ფილე, 1 გამომცხვარი კარტოფილი, 1 ჩ.კ კარაქი, 1 ½ჭ. ორთქლზე შემწვარი ასპარაგუსი

წასახემსებელი : ½ ჭ ბოსტნეულის წვენი, 10 ც. მწვანე ზეთისხილი

შაბათი

საუზმე : 1 ჭ. ნაკლებად ცხიმიანი ბერძნული იოგურტი, ნახევარი დაჭყლეტილი ბანანით, 1 ჭ. კენკროვანი ხილი, 1 ს.კ ჩიის მარცვალი.

სამხარი : ორი სიმინდის ლავაში, 1/3 მიმზადებული შავი ლობიო, 1 უნცია ნაკლებად ცხიმიანი ყველი, 2 ს.კ ავოკადო, კომბოსტოს სალათი, სალსას დრესინგი, 2 პატცარა ქლიავი

წასახემსებელი : 1 პომიდორი ჩერი და სტაფილო ჰუმუსით.

სადილი : 6 უნცია გამომცხვარი კარტოფილი, 2 უნცია გრილზე შემწვარი საქონლის ხორცი, 1 ჩ.კ. კარაქი, 1 ½ ჭ. ორთქლზე მოხარშული ბროკოლი, მოყრილი საფუარით; 1 ¼ ჭ. მარწყვი

წასახემსებელი : ნახევარი ავოკადო, მოწუწული ცხარე სოუსით

კვირა

საუზმე : 1 ჭ. მოხარშული შვრიის ფაფა, 1 ს.კ. ვეგანური შოკოლადი, 1 ½  ს.კ. მიწისთხილის კარაქი, 1 ს.კ ჩიის მარცვლები.

სამხარი : 1 ნაჭერი ხორბლის პური, ½ ჭ. კიტრი, ½ ჭ. პომიდორი, ½ ჭ. ოსპი, ½ ჭ. ფოთლოვანი მწვანილი, სალათის დრესინგი.

წასახემსებელი : 1 უნცია გოგრის მარცვლები, ერთი საშუალო ზომის მწვანე ვაშლი.

სადილი : 3 უნცია მოხარშული კრევეტები, 1 ჭ. მწვანე ბარდა, 1 ჩ.ჭ. კარაქი,  ½ ჭ. მომზადებული ჭარხალი,   მოთუშული ჭარხლის ფოთოლი, 1 ს.კ ძმრის ბალზამი

წასახემსებელი : 16 ფისტა, 1 ჭ. ჟაკიმა.

© 2019 by VISION AI

All rights reserved

  • White Facebook Icon

    599 699 997